Bild uppgift..


När vi ändå var inne på ämnet "Projekt arbete",
så tänkte jag passa på att ladda upp lite bilder på mitt kära bild-uppgift som jag gjorde i grundskolan. :) Faktiskt väldigt nöjd, och bild var åtminstånde NÅGOT jag var bra på... stärker självförtroende lite faktiskt. :) att man känner att man kan lyckas med något i huvudtaget...



Som slutbetyg så fick jag MVG, ett betyg som jag har hållt sen årkurs 7, konstigt nog.... jag kan varken rita eller måla i huvudtaget. XD

Men Bild var faktiskt det enda ämnet i skolan som jag i huvudtaget verkligenverkligen gillade... och samtidigt något som jag ville kämpa för. Jag vill inte påstå att jag har ett jäätte konstnärligt sinne.....

Bildarbetet:
Det här bildarbeten handlade främst om att man helt enkelt skulle designa och bygga ett hus. Så man skulle kunna kalla det här för ett arkitektur-projekt/arbete/blabla.

Kanske svårt att se med blotta ögat huset helhelt.
Men om jag skulle förklara det själv så är mitt hus heltenkelt: upp och ner. Dvs. istället för att gå in i ett hus... där man vanligtvis går in så är det här huset ingång i taket! Det ska helt enkelt se ut som huset har blåst omkull men att man sen har renoverat huset... till någonlunda hållbarare. Och fråga mig inte hur man bor därinne! de får man allt fantisera ut själv! ;D

ZPIE: martins tag, som jag gjorde om lite. XD (E:t ser ut som ett S genligt mig) Men det gör inget! Den lilla "målningen" har jag målat med akryll färg! OCH DE VA INTE LÄTT..... ett jäkla pyssel säger jag bara! :)
Fjärilarnasom man ser har jag ritat/målat också med akryllfärg.  Men det där konstiga mönstriga... sakerna vid hörnet har jag däremot inte gjort själv... ;)


Här har vi alltså framsidan, dvs. ingången... utan dörr. haha! Staden har jag skapat genom att rita ut... staden på en genomskinlig whiteboard stencil av någotslag.. och sedan skär ut efter kanterna! Väldigt mycket pyssel! men värt besväret!
Sen har jag sedan placerat stencilen på kartongen och  färgat med sprayfärg. Bakgrunden ska föreställa en solnedgång . . . : )

PIT tag. + QICS1. RKF..... och en fjäril! eller 2 rättare sagt.

Mer bilder förekommer. : D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0